Школьная библиотека

Это интересно

Занимательные факты о книгах и библиотеках

 

свернуть

Информация о библиотеке

15.04.2020

Приветствуем пользователей на сайте библиотеки государственного учреждения образования

" Оздамичская средняя школа"

 Девиз нашей работы - "Через книги - к знаниям"

Библиотекарь Михлюк Антонина Ивановна- стаж работы 13 лет.

Запрашаю ў бібліятэку

У мой чароўны, светлы мір.

Прагартаем картатэку,

Убачым, які аўтар к нам прыбыў.

Хоць маленькая яна,

Але ўтульна ў ей заўжды,

І з усмешкай і ахвотай

Дзеці бегаюць сюды.

Пачытаць літаратуру,

На выставы паглядзець,

Прыняць удзел у мерапрыемстве,

Або з газетай пасядзець.

Наша школьная бібліятэка

Рада бачыць усіх заўжды.

Мы чакаем вас штодзённа

Дарагія чытачы!!!

  (бібліятэкар А.І. Міхлюк)

Наши ресурсы:

Книжный фонд – 10013 экз

Фонд учебных изданий – 5227 экз

Фонд энциклопедических и справочных изданий – 215 экз

Фонд периодических изданий – количество названий по подписке 7

Сведения о пользователях библиотеки:

- всего пользователей – 171

Из них: учащихся 1-4 кл – 47

               Учащихся 5-8 кл – 69

               Учащихся 9-11 кл – 28

               Педагогов -25

               Других – 2

свернуть

Рэжым работы бібліятэкі

Панядзелак з 9.00 да 11.00,

Аўторак з 13.00 да 17.00, серада, чацвер з 10.00 да 14.00,

Пятніца з 9.00 да 13.00

Субота з 9.00 да 11.00

Санітарны дзень – апошні чацвер месяца

свернуть

ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ БИБЛИОТЕКОЙ

(Разработаны на основании Типовых правил пользования библиотеками в Республике Беларусь)

      Пользоваться информационным ресурсом школьной библиотеки имеют право педагоги и другие работники школы, учащиеся школы и их родители.

     Пользователи библиотеки имеют право получать информацию о составе фонда и консультативную помощь при поиске и выборе источников информации.  

   Все документы выдаются на дом сроком на 15 дней и должны быть вовремя возвращены в библиотеку. Если они нужны на более долгий срок пользования – необходимо обратиться в библиотеку с просьбой о продлении срока.

     Энциклопедические издания и документы, имеющиеся в библиотеке в единичном экземпляре выдаются только в читальном зале.

    Необходимо бережно относиться к библиотечному фонду, не делать пометок на страничках, не загибать и не вырывать листы.

    Если документ утерян или испорчен по вине пользователя, он должен заменить его равноценным по содержанию.

    Пользователи библиотеки имеют право поиска нужной информации в сети Интернет.

свернуть

В нашей библиотеке вы можете:

15.04.2020

– взять книгу на дом;

– почитать периодику;

– подготовить домашнее задание;

– найти ответ на интересующий вас вопрос в печатных изданиях;

– подготовиться к информационному часу;

– поработать с энциклопедиями и справочными изданиями;

– познакомиться с книжными выставками;

– принять участие в различных библиотечных мероприятиях.

- познакомиться с новинками литературы

свернуть

Электронные учебники

Библиотека учителю

16.04.2020

Новые поступление методической литературы:

Літаратурнае чытанне у 3 кл

Біялогія у 6 кл

Хімія у 8 кл

Вывучэнне пытанняў культуры на ўроках гісторыі Беларусі

Педагогическое взаимодействие с родителями учащихся

Шахматы в школе 1-2 кл

Новые поступления художественной литературы:

Вечная память и светлая боль…(сборник произведений о ВОВ)

И. Ефремов «Туманность Андромеды» (роман)

М. Лужанін “Колас расказвае пра сябе” (аповесць-эссэ)

Балада камянёў (Паэтычныя творы для дадатковага чытання ў 9 кл)

А.Дудараў “Радавыя”, А. Петрашкевіч “Напісанае застаецца”, І. Чыгрынаў “Следчая справа Вашчылы” (п̕ есы)

 

Список УМК имеющихся в библиотеке

  1. Пособие для учителей И. Г. Волкова “Традиционные художественные техники” – 4 класс – 1шт

    Пособие для учащихся -5 шт

  1. Пособие для учителей В.С. Кошелев “Всемирная история нового времени, 19 – нач. 20 в.: становление индустриальной цивилизации – 9 класс – 1 шт

         Пособие для учащихся – 4 шт.

  1. Пособие для учителей С. В. Панов “Ад БССР да Рэспублики Беларусь” – 11 класс – 1 шт

        Пособие для учащихся – 4 шт

  1. Пособие для учащихся “В.А. Варонин “Беларуския земли у складзе ВКЛ – 7 класс – 4 шт
  2. Пособие для учащихся С.А. Кудрявцева “Беларуския земли у складзе Рэчы Паспалитай” – 4 шт
  3. Пособие для учащихся С.М. Темушав “ Беларуския землм ад старажытнасти да сяэдзины 8 ст” – 2 шт
  4. Пособие для учителей С.Л. Луговцова “ Всемирная история нового времени, 6-8 век 8 класс – 1 шт

           Пособие для учащихся – 4 шт

  1. Пособие для учителей Г.А. Космач “Всемирная история новейшего времени 1918-1945.: проблемы войны и мира 10 класс – 1 шт.

           Пособие для учащихся - 3 шт

  1. Пособие для учителей Г.А. Космач “Новейшее время: проблемы и перспективы (1945- начало 21 в.) – 10 класс 1 шт

          Пособие для учащихся – 1 шт

  1. Пособие для учащихся В.М. Воронович “ На пороге нового времени: 14-15 вв.” 7 класс -1 шт
  2. Пособие для учителей Е.А. Шахов “Радиационная безопасность” 9 класс 1 шт

         Пособие для учащихся  - 5 шт

  1. Пособие для учителей Т.В. Загвоздкина “Безопасть в жизни и в быту” 5 класс 1 шт

         Пособие для учащихся – 4 шт

  1. Пособие для учащихся В.С. Кошелев “Этот загадочный древний мир” 5 класс 1 шт
  2. Пособие для учителей Т.В. Загвоздкина “Экстремальные ситуации и правила поведения апи их возникновении” 9 класс 1 шт

    Пособие для учащихся 4 шт

  1. Пособие для учителей В.В. Садовникова “Аэробика” 5-11 кл 1 шт

    Пособие для учащихся 4 шт

  1. Пособие для учителей Н.Н. Яковлева “Личная и коллективная безопасность в школе и микрорайоне” 7 класс 1 шт

    Пособие для учащихся 3 шт

  1. Пособие для учителей В.С. Овчаров “Играем в футбол” 5-11 класс 1 шт

    Пособие для учащихся 4 шт

  1. Пособие для учащихся С.Б. Фатин “Безопасный велосипед” 6-8 классы 4 шт

 

 

ВУЧАНЬ НЕ ХОЧА  ЧЫТАЦЬ . . .

ПЕДАГАГІЧНЫЯ КАМПРАМІСЫ

Што ж рабіць, калі вучань не чытае, не хоча чытаць?

Дзеці робяць тое, што і дарослыя. Адкажыце сумленна, колькі і якіх кніг вы прачыталі самі, што чыталі апошнім часам і якую кнігу чытаеце сёння. Пачніце чытаць. Выберыце той твор, які вам блізкі. няхай сабе ён будзе невялікі, няхай не ўваходзіць у школьную праграму. Галоўнае — ён павінен быць інтрыгай для вас. Навучыцеся чытаць яго ўголас. Паспрабуйце розную інтанацыю, уявіце, што вы чытаеце гэты твор розным слухачам, можаце запісаць свой голас на магнітафон. I толькі потым прачытайце яго вучням. У кожным класе — першым ці адзінаццатым — вучню хочацца чагосьці незвычайнага, нестандартнага. Падумайце, як падаць гэты твор, да якой гульні далучыць не толькі слухачоў, але і гледачоў: спектакля, віктарыны, аўкцыёна. Якую мэту вы ставіце перад сабой, чаго хочаце дамагчыся трох- або дзесяціхвіліннай дзеяй: слёз, захаплення, перажывання страху, адчування таямніцы? Прадумайце ўсё да дробязяў: пытанні, асвятленне, музыку, дэкор інтэр'ера і вашага адзення. Гэта стварае цэласны вобраз твора, вашага прадмета, вас як асобы і педагога. Бацькі ж могуць вучыцца чытаць разам з дзіцем, далучаць яго да гэтага працэсу,рабіць дзіця сваім вучнем.

Чытанне ўголас (лепш на памяць) толькі ўзмацняе значнасць школьнага прадмета, прывучае да правільнага маўлення і педагога, і вучняў. Адзін з бар'ераў для педагога — гэта "агіда" да твора, бо ён чытаны-перачытаны. Сам настаўнік сумняваецца ў праўдзівасці, актуальнасці аповесці (апавядання), змянілася яго стаўленне да герояў, да аўтара. Я памятаю, як злавіла сябе на думцы, штоадразу пасля універсітэта "сімпатызавала" Раскольнікаву (акцэнтавала ўвагу вучняў на гэтым героі). Праз год гаварыла: "Раскольнікаў? Ды ён жа мазахіст!" Яшчэ праз год: "Толькі жоўты Пецярбург!" Праз два гады: "Нас цікавіць толькі Дастаеўскі!" I раптам зразумела, што вучні — кожны год пятнаццацігадовыя, а я змяняюся, змяняецца мае ўспрыманне свету, і гэтае успрыманне я ўкладваю ў пятнаццацігадовых. А калі мне не падабаецца які-небудзь аўтар, але мне трэба пра яго гаварыць? Што тады? Тады вучань ніколі не даведаецца праўды пра боль пісьменніка, тады назаўсёды будзе страчана магчымасць ведаць адказ, якога раптам не дасць жыццё. 3 аднаго боку — нядбайнасць, нявыхаванасць, непрывучанасць НЕ сваіх вучняў, з другога — праца. I даводзіцца ісці на кампраміс.

Кампраміс  матываў. Не заўсёды вучань хоча рабіць тое, што задае яму настаўнік. Таму матывы чытання, вывучэння твора не супадаюць. Настаўнік можа пайсці на маленькую хітрасць: сказаць вучням, што чытаць гэтага паэта не трэба, а трэба толькі зрабіць малюнак да любога яго верша. Івучань у пошуках самага простага верша перагартае ўвесь зборнік. А назаўтра можна гаварыць з класам пра колер і гукапіс у творчасці паэта. Замацаваныя поспехі вучняў спараджаюць упэўненасць у сваіх сілах — "я магу", імкненне да новага спазнання — "я хачу і буду ведаць". I балы тады выконваюць самую малую ролю.

Кампраміс інтарэсаў. Часта вучні кажуць, што твор нецікавы, несучасны, што даўно няма тых ідэалаў і каштоўнасцяў, якія апісаны аўтарам, штоцяпер іншы час. Тады настаўнік можа пайсці ад інтарэсаў моладзі і прапанаваць: "Уявіце, што гэты раман (аповесць, апавяданне) чытаюць рэперы, хіпі, байкеры.Раскажыце ад ix імя..." Або можна прапанаваць "зняць" фільм паводле гэтага твора. Фільм можа быць у выглядзе сачынення, асобных аплікацыйных кадраў(калаж, аплікацыя з каляровай паперы), можа быць распісаны па кадрах. Можна ўвесці ў твор новых герояў: сябе, аднакласнікаў, бацькоў, настаўнікаў.

Кампраміс гульні. Адзін з варыянтаў. Вы прыносіце ў клас настольныя гульні: шашкі, шахматы, даміно, карты, лато. Для кожнай гульні свае правілы.Напрыклад для картаў: выберы карту, якая адпавядае герою твора (а героем можа быць нават прадмет адзення, інтэр'ер, аб'ект прыроды), і ад яго імя раскажы пра пачуцці, думкі героя. У адказе павінен гучаць (або ўгадвацца) тэкст твора. "Я, сямёрка чырваў, я сукенка (называецца персанаж)..." Або: запісваецца прозвішча пісьменніка, героя і на кожную літару падбіраецца слова, якое характарызуе яго маўленне, падзеі жыцця і да т. п. Або пачатковыя літары становяцца пачаткам радкоў (акраверш), і мы ствараем оду, санет (радкі, якіх не хапае, або лішнія радкі атрымліваюцца ад унесеных зменаў, што таксама — творчасць), і гэтыя ода ці санет павінны раскрываць фабулу рамана, пачуцці паэта. Калі складана прыдумаць штосьці самім, то можна ўзяць зборнікі гульняў (настольных, рухавых,народных) і перакласці ix на мову урока, г. зн. Напоўніць іншым зместам.

Кампраміс пачуццяў. Як сумна, калі урок пачынаецца словамі "Добры дзень, сядайце, тэма урока... " або "Зірніце на гэты партрэт...". Пачніце ўрок з віктарыны, а па пытаннях і адказах вучні няхай сфармулююць тэму ўрока. Прынясіце "чорную" ("чароўную") скрынку з рэчамі, якія належаць героям. Па алісанні трэба здагадацца, чые яны. Ці падабраць да кожнай рэчы апісанне з тэксту. Або знайсці ў тэксце сцэны (уявіць, калі яны не напісаныя), дзе згадваецца той або іншы прадмет. Выявіце ў біяграфіі пісьменніка "любімую рэч" (шаль, ручку, капялюш, карціну, карабель), і няхай гэта будзе сімвалам урока. Прысвяціце ўроктолькі адной старонцы рамана. Разгледзьце яе, няхай вучні ўявяць лёсы герояў, паразважаюць, чаму твор пачынаецца менавіта з гэтых радкоў, дапіпгуць яго,складуць пытанні, на якія пры чытанні знойдуць адказы. Гэта будзе своеасаблівым прадчуваннем рамана.

Кампраміс дыялогу. Гаварыце з вучнямі пра тыя праблемы, якія ix хвалююць: пра любоў, каханне, сяброўства... Хочацца пайсці ад твора да жыцця,але гэта атрымліваецца не заўсёды. Тады ідзіце ад жыцця да твора. Каб зразумець пачуцці аўтара або героя, трэба заглыбіцца ў падобнае, трэба навучыцца адчуваць. Прапануйце вучням узяцца за рукі, адчуць руку суседа, яго характар, яго свет. Калі не хапае слоў для алісання, падкажыце, напісаўшы на дошцы, на картцы. Няхай школьнікі параўнаюць адчуванні, уяўленні пра жыццё "рукі" з якім-небудзь прадметам. Не пагадзіцеся з крытыкамі, надайце станоўчаму героюадмоўныя рысы і наадварот — апраўдайце адмоўнага. Дайце волю разважанням, спрэчцы. Раздайце маленькія аркушыкі паперы, якія нагадваюць школьныя цыдулкі, і прапануйце вучням задаць вам пытанне, тэму для абмеркавання ў класе. Па-першае, вы здымеце цікаўнасць да вас (настаўнік таксама чалавек), па-другое, вы даведаецеся, чым жывуць школьнікі, што ix хвалюе. Не трэба шкадаваць, што ад урока ўгэтых цыдулках можа нічога не быць. Але ў ix будзе само жыццё, перажыванні прататыпаў і персанажаў. I нават добра, калі вы не будзеце ведаць адказу. Сумесны пошук адказу пакажа, што вы не адзін (адна), што з вамі вашы вучні. Ваша фантазія падкажа вам заданні і практыкаванні. Важна, што мы актывізуем у сабе і ў вучнях Дзіця, здолънае гуляцъ. Калі мы дазваляем гуляць і сабе, вучань бачыць, што ён на роўных з настаўнікам, што настаўнік стаў яго партнёрам. А значыць, разважанні пра жыццё пры дапамозе прачытанага будуць у пазіцыі Дарослага. Калі вучні спраекцыянуюць свае думкі, пачуцці, адчуванні, то хутчэй зразумеюць тэму, кампазіцыю, засвояць мастацкія сродкі твора, агалоўнае — адкрыюць для сябе свет, які дапаможа ў цяжкую хвіліну. Асаблівасць чытання (і пра яе трэба гаварыць з вучнямі) у тым, што чалавек перажывае ўсю гаму пачуццяў, ён можа паўтарыць фразу, загарнуць кнігу, адгарнуць яе зноў, "змяніць" хуткасць падзей. Дзяўчынка і хлопчык гадуюць у сабе жанчыну і мужчыну, якія адчуваюцъ, якія думаюць. Чытанне фармуе самасвядомасць. Гатовыя ж карцінкі вучаць штампам, праграмуюць на пэўныя падзеі, скарачаюць свабоду выбару. Усе вялікія людзі з дзяцінства слухалі казкі, потым самі чыталі мастацкую і навуковую літаратуру. Чытанне дае магчымасць паспрачацца з аўтарам, змяніць свае погляды на жыццё, займець сілу духу Марціна Ідэна, чалавечнасць Маленькага Прынца, пражыць жыццё Эсмеральды і Д'Артаньяна.

Яшчэ адной праблемай робяцца зносіны дзяцей з бацькамі. Мы ўсе разумеем, што чытаць трэба разам з дзецьмі. Дзіця бачыць, хто ў сям'і чытае і што ён чытае. Добра, калі дома ёсць кнігі (праверце, якія, звярніце ўвагу на сваё стаўленне да кніг). Абмяркоўвайце разам у сям'і газетныя і часопісныя артыкулы,прачытаныя творы, дзяліцеся пачуццямі і думкамі з дзецьмі.

Чытаць можна ўсё. Але лепш пачынаць з класікі, г. зн. з узораў. Кожны ўзрост аддае нечаму перавагу. Так, падлеткам нецікавыя апісанні прыроды,шматслоўныя разважанні і павучанні. Вы можаце пачуць ад ix, што гэта неактуальна, што цяпер іншы час. Але калі прыгадаць старажытны папірус, на якім было напісана "Час цяпер іншы: дзеці не слухаюцца бацькоў, і кожны імкнецца напісаць кнігу", то легка зразумець, што дзіця ва ўсе часы застаецца дзіцем. Яно якраз і не мяняецца. Мяняемся мы, дарослыя, бацькі і педагогі. Мяняюцца нашы ўяўленні пра жыццё, пра каштоўнасці. І пра ГЭТА  мы чытаем ці расказваем нашым вучням. Памылковае ўяўленне, што дзецям чытаць нецікава, што ім не-патрэбныя кнігі. "Яму гэта нецікава", — кажам мы. Яму нецікавыя навязаная думка,патрабаванні, загады, тое, што дэманструе ўладу дарослага. Просьбы і ўгаворы таксама нецікавыя, гэта прымушае яго яшчэ больш капрызіць і пярэчыць.Патрэбныя толькі ўласны прыклад і размова на роўных, інакш дзіця чытаць не будзе. Чым вы можаце дапамагчы дзіцяці, у сям'і якога не выконваюцца гэтыя ўмовы? Падарыце вучню кнігу. Арганізуйце абмен кнігамі ў класе. У кожнага павінна быць свая кніга, хоць бы адна. Гэта ён запомнить на ўсё жыццё. Вучыцца ніколі не позна, вучыцца ніколі не сорамна. Звяртайцеся да педагогаў-наватараў па парады, да канкрэтных прыкладаў з жыцця тых, хто змог каго-небудзь навучыць чытанню.

Калісьці я сутыкнулася з гэтай праблемай і пачала з таго, што стала чытаць "Чаму ў Ільіна чытаюць усе" і шукаць свае прыёмы і метады. Не бойцеся эксперыментаваць! Выкарыстоўвайце ў навучальным і выхаваўчым працэсе розную літаратуру, вучыцеся і вучыце чытаць і расказваць седзячы і стоячы на крэсле, ад першай і трэцяй асобы. Чытаць могуць усе, але не ўсе ўмеюць чытаць. Як добра, што мы вучымся пераадольваць цяжкасці, умацоўваючы жаданне навучыць кагосьці нечаму такому, што мы самі ўмеем, бо ў нас ёсць усё, каб адбыцца ў прафесіі, каб быць пачутымі

 

свернуть

Информация для родителей

Родителям

Дорогие родители! А ваши девчонки и мальчишки всегда читают книжки?

Почему одни дети читают много и охотно, другие – мало и неохотно, а третьи не читают совсем? И как бы ни старались учителя, как бы ни работали библиотекари, результат меняется мало. 

Потому что очень многое зависит от семьи. Каждый из родителей хочет, чтобы его ребёнок вырос читающим образованным человеком, но усилий к этому почти не прилагают, а большинство редко читают сами.

Если в семье родители читают, дети тоже читающие. Нет ничего лучше личного примера. Авторитет чтения как занятия престижного во многом определяется читающими или не читающими родителями. Когда дети видят, что мама и папа любят читать, слышат, как они разговаривают между собой и с ними о книгах, у ребят возникает постоянный интерес к книге и чтению. Если в семье растёт ребёнок, надо полюбить детскую книгу и научиться, с ней обращаться. Нехватка времени! Конечно. Но 30 минут в сутки для овладения навыками чтения, совместного размышления о прочитанном – не только можно, но и важно выделить.

Нужно внимательно слушать своего ребёнка, обсуждать с ним то, что его в книге заинтересовало. Это необходимые элементы овладения речевой деятельностью: во-первых – чтение и говорение, во-вторых – осмысление прочитанного. Не менее важно и то, что, рассказывая, беседуя, легче достичь взаимопонимания со своим ребёнком. Совместные чтения книг, пересказ прочитанного друг другу и невольно возникающий при этом обмен мнениями – естественный путь читательского общения в семье. Нужно избегать вопросно–ответной формы общения. Не выспрашивать у ребёнка содержание книги, чтобы проверить прочёл он её или нет. Главное условие – чтобы ребёнок читал с удовольствием, а не по принуждению.

Сейчас, когда в быт вошли телевизор, компьютер, Интернет, сохранения книги как основы развития ребёнка особенно актуален. Если ребёнок читающий, то телевизор и компьютер будут только дополнять чтение, а не заменять его.

Родителям следует настойчиво обращать внимание ребёнка на книги всякий раз, когда у него появляется тот или иной вопрос. В доме должны быть книги и у взрослых, и у детей. Книг не должно быть много, но важно, чтобы они были достаточно разнообразными, а главное, необходимы почти каждый день: книги-справочники, научно-популярная литература, а также художественная. При выборе детской литературы для чтения обращайте внимание на её художественную ценность. Произведения для детей Ю.Нагибина, В.Астафьева, В.Драгунского, Е.Пермяка, В.Осеевой, В.Солоухина, Л.Толстого проникнутые гуманностью, человеколюбием стали ещё более актуальными для нашего времени. Интересны произведения современных детских писателей В.Злотниковой, Н.Васильевой, Т.Кудрявцевой. Из книг, которые вы постоянно перечитываете, должна состоять ваша библиотека.

Очень важно приучить ребёнка самостоятельно обращаться к книгам–справочникам и к научно-познавательной литературе (сначала в домашней, а затем и в школьной библиотеке). Потому, что даже значительная по объёму личная библиотека не заменит роли школьной библиотеки. Дети ещё в начальной школе должны научиться работать в читальном зале. Формировать такую привычку в средней школе будет поздно.

Исследователи считают, что лето между 3 и 4 классами может оказаться для ребёнка поворотной точкой. Учителя знают, что примерно до 3 класса дети ещё не теряют своего учебного энтузиазма. Но если к 4 классу ребёнок не может свободно читать, он поспешно отключается от занятий. Можно ли ожидать от него успеха в географии или истории, если у него проблемы с чтением? Дети, которые не читают, не в состоянии воспринимать текст. И как следствие – проблемы с учёбой. Чтение – это залог будущего успеха вашего ребёнка.

Уважаемые родители! Семья, являясь главным воспитателем, формирует школу жизненных ценностей, одна из которых – чтение. Читайте вместе с детьми. Приучайте своих детей к чтению. От вашего отношения к чтению зависит отношение ребёнка к книге. Книга поможет вашим детям овладеть знаниями, выбрать правильный путь, состояться как личности.

 

“ЧТЕНИЕ – ОКНО В МИР ПОЗНАНИЯ”

Не только в школе, но и дома, в семье, мы учим детей любить книги. Наверное, нет родителей, которые не хотели бы научить своих детей быстро и выразительно читать, привить интерес к чтению, ибо роль книги в жизни ребёнка огромна. Хорошая книга – и воспитатель, и учитель, и друг.

Иногда ребёнок затрудняется решить задачу, потому что не умеет её правильно прочесть. Грамотное письмо также связано с навыками чтения. Некоторые родители ошибочно полагают, что любое чтение полезно. Другие считают, что за чтением должны следить учителя и библиотекари, а роль родителей в этом деле невелика. Но и учитель, и библиотекарь не всегда могут оградить ребёнка от книг, предназначенных не для него. Напрасно иные родители гордятся тем, что их дети с удовольствием читают книги для взрослых. Чаще всего это не приносит пользы младшим школьникам, так как они воспринимают художественное произведение поверхностно, следят, главным образом, за развитием сюжета и улавливают лишь основное содержание книги. Такое чтение вырабатывает вредную привычку читать, пропуская описания природы, характеристики героев, рассуждения автора. Следя за чтением детей, надо обязательно стремиться к тому, чтобы книги были разнообразные по тематике. Нужно обращать особое внимание на развитие у детей интереса к научно-популярной литературе.

В воспитании любви к книге у детей младшего школьного возраста положительную роль играют незначительные, на первый взгляд, моменты. Так, например, наличие собственной библиотеки или просто полочки с книгами, возможность обмениваться книгами с товарищами – всё это стимулы к возникновению интереса к чтению.

Для того, чтобы приучить детей читать самостоятельно, можно использовать следующий приём. Кто-нибудь из взрослых начинает читать ребёнку вслух. На самом интересном месте чтение прекращается. Увлечённый событиями в книге и охваченный желанием узнать, что произойдёт с героями дальше, ребёнок в большинстве случаев продолжает читать самостоятельно. Позже взрослые обязательно должны спросить его, о чём он прочитал, похвалить за самостоятельность, выразить надежду, что теперь он будет всегда читать сам.

Можно рассказать ребёнку хотя бы один, но самый занимательный эпизод из какого-либо рассказа. Младший школьник обязательно спросит: “А что дальше? Расскажи”. В ответ надо дать книгу: “Вот, прочти сам. Здесь столько интересных историй!”.

Родители должны очень терпеливо, но неуклонно требовать от ребёнка, чтобы он запоминал фамилию автора, названия книги и даже художника-оформителя. Перед чтением бывает полезно спросить, какие книги этого писателя он уже читал или что-то слышал о нём, что он о нём знает, встречались ли ему где-нибудь рисунки художника, иллюстратора книги.

Надо, чтобы ребёнок читал книгу внимательно, не торопясь. Часто младшие школьники, прочитав 5–6 страниц, заглядывают на последнюю страницу: чем же всё закончилось? Прочитав окончание книги и узнав судьбу героев, дети, естественно, продолжают читать менее внимательно, пропуская целые абзацы или главы книги, а иногда просто оставляют её. Родители должны внимательно следить за тем, чтобы у детей не появилась эта вредная привычка. Не следует рассказывать детям заранее, как развиваются события, чем заканчивается сюжет.

Для младших школьников большое воспитательное значение имеет рассматривание иллюстраций к книге. Они помогают ребёнку понять и запомнить прочитанное. Многие иллюстрации дают возможность представить себе те явления природы и предметы, которые ребёнок не может увидеть непосредственно. Глядя на картинки, можно побывать и на севере, и в тропических странах, узнать, как живут дети в разных местах земного шара. Важно научить ребенка рассматривать рисунки, подмечать интересные детали. Большое значение имеют вопросы родителей, направленные на то, чтобы ребёнок внимательно рассмотрел изображаемое: “Что здесь нарисовано? Как зовут этих людей? Что они делают? Что выражают их лица и позы?”.

Надо стараться, чтобы дети пересказывали прочитанное. Если на первых порах ребёнок затрудняется рассказать о прочитанном, ему надо задать несколько вопросов:

“Что ты узнал из рассказа? Когда и где это было? Что тебе понравилось больше всего?”. Объясните значение трудных слов. Спросите, понравилось ли ребёнку прочитанное. Чем? Что нового узнал? Какие слова и выражения запомнились? Чему научила книга? Попросите рассказать о главном герое, главном событии. Предложите нарисовать картинку к понравившемуся эпизоду, выучить наизусть, если это стихотворение.

Давно замечено, пока ребёнок мал, взрослые с упоением читают ему книжки. Но вот ребёнок пошёл в школу, и родители вздыхают с облегчением: “Теперь сам будет читать”. А спустя 8–10 лет мы становимся участниками диалога:

– Ну, как дела, как книга?

– Ничего, нормально, – безразлично отвечает сын или дочь. И родители с недоумением и удивлением ощущают, что между ними и детьми стена непонимания.

Избежать подобных сцен помогает семейное чтение. В нем мать и отец открываются ребенку с новой стороны. Родители открывают, что дети стали намного взрослее, чем казалось, что с ними можно говорить не только о школьных отметках.

Очень хорошо, если в семье практикуются совместное чтение вслух, это сближает родителей и детей, помогает первым лучше узнать вторых, понять детские интересы и увлечения.

Как читать вместе?

Прежде всего, выбирается интересная и занимательная книга, чтобы дети с удовольствием ждали вечера. Читать вслух следует по очереди: сегодня читает отец, завтра – сын и т. д. Чтение вслух – полезная тренировка для детей. Они привыкают читать громко, выразительно, чётко. Продолжительность домашнего чтения – не больше 45 минут, чтобы оно не утомляло детей, не притупляло интереса к чтению.

Для преодоления утомляемости во время чтения используются игровые приёмы, физкультминутки. В обращении с ребёнком надо помнить народную мудрость: “Кто не возьмёт лаской – не возьмёт и строгостью”. Хорошо, когда родители и дети делятся впечатлениями о прочитанном. И, конечно, невозможно воспитать любовь к книге без навыков культурного обращения с ней. Надо приучать детей бережному отношению к книге.

 

ПАМЯТКА ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ

  1. Помните: чтение – это окно в мир познания. Хорошее чтение является залогом успешного обучения ребёнка по всем предметам.
  2. Только совместными усилиями школы и семьи можно добиться того, чтобы ваш ребёнок полюбил книгу.
  3. Необходимо знать основные требования беглого, сознательного и выразительного чтения.
  4. Зная рекомендательный список литературы, вы помогаете ребёнку подобрать книгу.
  5. Начинать чтение книги с обложки и титульного листа.
  6. Своя собственная библиотека, пусть и небольшая, даёт возможность обмениваться книгами с товарищами, что вызовет больший интерес к чтению.
  7. Необходимо соблюдать правила гигиены чтения.
  8. Выписывать и приучать детей читать детские журналы.
  9. Оказывать помощь в оформлении читательских тетрадей. В них можно помещать рисунки к прочитанным книгам, выписывать интересные понравившиеся мысли, цитаты из прочитанного.

Пусть наши старания, силы, труд, направленные на воспитание у детей интереса к чтению, дадут добрые всходы, и чтение станет для детей самой сильной страстью и принесёт им счастье.

свернуть

Памятки учащимся

14.04.2020

ПАМЯТКА О СОХРАННОСТИ
ШКОЛЬНЫХ УЧЕБНИКОВ 


Дорогой друг!

Ты получил во временное пользование учебники – школьную собственность. От тебя зависит, будут ли учебники опрятными и смогут ли ими пользоваться другие ученики.
     Каждая сделанная тобой пометка искажает содержание материала, наносит вред учебному процессу. 

 

Требования по сохранению учебников.

1.Учащиеся подписывают каждый учебник, полученный из фонда  школьной библиотеки в отведенном для этого месте, указав Ф.И.О., класс, учебный год.  Учебник должен иметь съемную обложку.

2.Грязными руками учебник брать нельзя.

3.Учебники нельзя давать маленьким братьям и сестрам, они могут его испортить.

4.Подчеркивать, писать, рисовать в школьном учебнике строго запрещено.

5.В учебнике должна быть закладка, нельзя использовать карандаш, линейку, тетрадь и т.д.

6. В случае утери, порчи учебников родители (или законные представители) учеников, заменяют учебники новыми или равноценными по согласованию со школьной библиотекой. В случае необходимости учебники ремонтируют (подклеивают, подчищают и т.д.).

                Берегите школьные учебники!  

Помни, воспитанный, культурный человек не может быть небрежным по отношению к книге – источнику знаний

свернуть

Наши новости:

15.04.2020

Принятие в читатели учащихся 1 класса

свернуть

Книжные выставки

14.09.2019

12 апреля - "День космонавтики"

2 апреля- "День единения народов России и Белоруссии"

ihuiog

31 марта- "Детская книга шагает по планете"

iuul

 

15 марта- "Основной закон нашего Государства"

8 марта-"Имена прекрасных женщин в мире литературы"

15 февраля - "День памяти воинов-интернационалистов"

777

23 февраля "Поклонимся великим тем годам"

ttu"Прачытай кнігу аб вайне- стань бліжэй да подзвігу"

Выставка-презентация "Библиотеки разные важны"

1rr

 

23 января- "В мире фантастики и приключений"

ghjcj

Книжкина больница

77

7

27 декабря - "Зима на страницах книг"

gvjvguj

20 ноября -"Всемирный день прав ребенка"

ikl

Час информации до года малой Родины

k.bjk.

pohio

свернуть

План работы па захаванасці вучэбнага фонду

Галоўная мэта - ўстанаўленне фактычнай наяўнасцi бiблiятэчных дакументаў, выяўленне памылак у выкарыстанні фонду i павышэнне адказнасцi за яго захаванасць.

Задачы:

1. Накіраванне увагі на захаванасць кніг і падручнікаў праз правядзенне рэйдаў па праверцы, гутарак, інфармацыйных часоў.

2. Забеспячэнне захаванасці фонду падручнікаў,а таксама фонду літаратуры напрацягу усяго сроку фандавання.

 

№ п/п

Мерапрыемства

Дата

Адказны

  1.  

Азнаямленне бацькоў і вучняў з палажэннем “Аб захаванасці фонда” і парадкам карыстання школьнымі падручнікамі.

верасень

Біліятэкар А.І. Міхлюк

2

Гутаркі па классах аб беражлівых адносінах да падручнікаў

Кастрычнік, люты

Біліятэкар А.І. Міхлюк

3

Экскурсія у школьную бібліятэку пачатковых класаў (1-2 кл)

Лістапад

Біліятэкар А.І. Міхлюк

4

Інфармацыйны час “Без учебников друзья, нам прожить никак нельзя»

снежань

Біліятэкар А.І. Міхлюк

5

Рэйд па праверцы захаванасці вучэбных выданняў

Канец 2 і 4 чвэрці

Біліятэкар А.І. Міхлюк; класны кіраўнік

6

“Учебник – твой друг, береги его”. Гутарка з вучнямі пачатковай школы

студзень

Біліятэкар А.І. Міхлюк

7

Індывідуальная праца па класах. Ліквідаванне недахопаў

2 і 4 чвэрць

Біліятэкар А.І. Міхлюк; класны кіраўнік

8

“Зберажом падручнік на выдатна” – гутарка з вучнямі 5-9 класаў

Сакавік

Біліятэкар А.І. Міхлюк

9

Спісанне фонда падручнікаў з улікам іх ветхасці і змены вучэбных праграм.

май

Біліятэкар А.І. Міхлюк

 

 

 

 

свернуть

Результаты рейда по проверке сохранности учебников

 

С 15 по 19 октября проходил рейд по проверке сохранности школьных учебников. Проверялось наличие учебников на уроке и наличие обложки, а также внешний вид. В начале недели были проверены начальные классы и 5-11 классы, сделаны замечания тем, у кого учебники оказались не обернуты, не подклеены. Есть такие учащиеся, которые не носят на уроки некоторые учебники, очень много учебников не обернуты (9 – 11кл). С такими учащимися была проведена беседа «О бережном отношении к школьному учебнику».

Дома с родителями, а также в классе с классными руководителями учащиеся 1-4 классов приводили учебники в порядок. Подклеивали, обёртывали книги. В конце недели учебники проверялись повторно в назначенный день.

В результате проверки в начальных классах учебники приведены в порядок у всех. Старшеклассникам, тем, кто ещё обернул не все учебники, сделаны замечания.

Хочется отметить, что у большинства учащихся учебники находятся в хорошем состоянии:

Дубравский Иван Александрович – 5 класс

Коваль Александра – 5 класс

Кодолич Инна Павловна – 5 класс

Михлюк Анна Александровна – 5 класс

Гайкевич Дарья Васильевна – 6 класс

Очеповская Мария Одамовна – 7 класс

Левковец Мария Александровна -7 класс

Кошевская Виктория – 7 класс

Кодолич Александр Павлович – 8 класс

Смородская Кристина Николаевна – 8 класс

Флорьянович Ольга Павловна – 8 класс

Блоцкая Вероника Андреевна – 9 класс

Мелещеня Диана Николаевна – 9 класс

Трухоновец Дмитрий Васильевич – 9 класс

Левковец Ирина Васильевна – 10 класс

Коваль Алексей Александрович – 10 класс

Крыжан Татьяна Михайловна – 11 класс

Левковец Анна Ивановна – 11 класс

Но есть и такие учащиеся, которые не среагировали на замечания:

Исмаилов Александр Фаридович – 7 класс

Торчило Денис Николаевич – 8 класс

Раковец Иван Алексеевич – 10 класс

Большую роль в сохранности учебников играют классные руководители, которые постоянно должны напоминать ребятам о том, что учебники нужно беречь. Если это необходимо – подклеить, стереть ластиком пометки, записи. Также необходимо активизировать работу с родителями обучающихся.

Хочется ещё отметить, что многие ребята правильно отреагировали на замечания: принесли учебники на занятия, обернули их. Но все же работу в этом направлении необходимо продолжать и регулярно организовывать рейды совместно с учащимися и учителями.

 

  

Библиотекарь                                             А.И. Михлюк

 

 

свернуть

Календарь знаменательных и памятных дат

октябрь

150-летие со дня рождения  Ивана Бунина

125-летие со дня рождения Сергея Есенина

 

ноябрь

140-летие со дня рождения Александра Блока

115-летие со дня рождения Яна Скрыгана

105-летие со дня рождения Константина Симонова

100-летие со дня рождения Андрея Макаёнка

90-летие со дня рождения Владимира Короткевича

 

декабрь

200-летие со дня рождения Афанасия Фета

90-летие со дня рождения Николая Арочко

85-летие со дня рождения Нины Галиновской

 

январь

195-летие со дня рождения Михаила Салтыкова- Щедрина

100-летие со дня рождения Ивана Шамякина

85-летие со дня рождения Анатолия Кудравца

85-летие со дня рождения Янки Сипакова

 

февраль

115-летие со дня рождения Агнии Барто

100-летие со дня рождения Ивана Мележа

 

март

125-летие со дня рождения Кондрата Крапивы

90-летие со дня рождения Павла Мисько

 

апрель

135-летие со дня рождения Змитрока Бядули

май

130-летие со дня рождения Михаила Булгакова

110-летие со дня рождения Василя Витки

 

свернуть

План работы школьнай бібліятэкі у шосты дзень

Змест і арганізацыя работы з чытачамі

  1. Дапамога адукацыйнаму працэсу.
  2. Дапамога ў правядзенні інфармацыйных гадзін.
  3. Дапамога у правядзенні мерапрыемстваў да памятных дат.
  4. Індывідуальная работа (бяседы, анкетаванне, вывучэнне       чытацкіх інтарэсаў асобных класаў)
  5. Абслугоўванне чытачоў.
  6. Работа з актывам бібліятэкі.

 

№ п/п

Тэма

Форма правядзення

Дата правядзення

1

Кніжная выстава да дня ведаў “ Я вырос здесь и край мне этот дорог”

Выстава

29. 08. 2020

2

“Цудоўны мір казак”

Выстава, прэзентацыя

05. 09. 2020

3

Дзень бібліятэк “Скарбніца мудрасці”

Выстава

12.09.2020

4

Работа з актывам бібліятэкі

Бяседа

19.09.2020

5

 

 

 

 

 

Міжнародны дзень сталага чалавека.  “Урокі міласэрнасці”

Выстава

 

 

 

 

03.10.2020

 

 

 

 

6

Дзень маці “Вялікае, святое слова – маці”

Выстава

10.10.2020

7

Самастойная праца вучняў па знаходу інфармацыі і яе пераапрацоўка

Практычная работа

17.10.2020

8

Міжнародны дзень школьных бібліятэк “Бібліятэка – скарбніца ведаў”

Выстава

24.10.2020

 

 

 

9

 

 

Творчасць У.Караткевіча

 

Выстава, прэзентацыя

31.10.2020

10

Праца з актывам: прагляд фармуляраў чытачоў па выяўленню задоўжнікаў

Практычная работа

07.11.2020

11

Міжнародны дзень талерантнасці “Быць талерантным – прыкмета мудрасці”

Выстава

14.11.2020

12

Міжнародны дзень адмовы ад курэння “Дым які не нясе здароўе”

Выстава

21.11.2020

13

Сусветны дзень прафілактыкі СНІД “Гэты вірус не ведае межаў”

Выстава

28.11.2020

14

“Зіма на старонках кніг”

Выстава

05.12.2020

15

Дзень юрыста “ Чалавек, дзяржава, закон”

Выстава

12.12.2020

16

Дзень беларускага кіно

Выстава

19.12.2020

17

Ражаство Хрыстова. Новы год. Падрыхтоўка да правядзення

Удзел у правядзенні

26.12.2020

18

Прагляд дакументаў, падшыўка газет, санітарны час

Практычная дзейнасць

09.01.2021

19

“Прадоўжым жыццё кнізе”

Практычная работа

16.01.2021

20

Прэзентацыя “Загадкі пра герояў дзіцячых кніг”

Прагляд прэзентацыі

23.01.2021

21

“Архітэктурныя жамчужыны Беларусі

Прэзентацыя

30.01.2021

22

Віктарына “Ініцыялы”

Гульня-прэзентацыя

06.02.2021

23

Бібліятэкі розныя важны

Перэзентацыя

13.02.2021

24

Дзень абаронцаў Айчыны

Выстава

20.02.2021

 

“У цудоўным міры фантастыкі” Выстава.

Выстава

27.02.2021

25

Міжнародны жаночы дзень “Вялікія жанчыны свету”

Выстава, дапамога у правядзенні

06.03.2021

26

Дзень канстытуцыі “Галоўны закон жыцця краіны”

Выстава

13.03.2021

27

Работа з актывам бібліятэкі. Падшыўка газет.

Практычная дзейнасть

20.03.2021

28

Міжнародны дзень тэатра

Выстава, прэзентацыя

27.03.2021

29

Міжнаролдны дзень дзіцячай кнігі

Чытанне вершаў, выстава

03.04.2021

30

Дзень касманаўтыкі

выстава

10.04.2021

31

Міжнародны дзень гістарычных месц “Памяць зямлі беларускай”

Прэзентацыя

17.04.2021

32

Дзень Чарнобыльскай трагедыі “Чарнобыльская рана”

Выстава , прэзентацыя

24.04.2021

33

Дзень друку

“Перыёдыка і мы”

 

Выстава.

08.05.2021

34

Дзень Дзяржаўнага герба і сцяга РБ “Веліч маей краіны”

Выстава, афармленне тэматычнай папкі

15.05.2021

35

Работа з фондам бібліятэкі (рамонт, растаноўка літаратуры)

Практычная дзейнасць

22.05.2021

36

Кніжная выстава “Да сустрэчы кніга”

Прэзентацыя

29.05.2021

 

свернуть

Кнігі — юбіляры беларускіх пісьменнікаў

  

  

  

  

  

  

свернуть